პროექტები



1
ავტორი
თამარ ქორიძე
2.
საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა

თემა
რატომ უნდა მიყვარდეს ჩემი დედაქალაქი?
3.
პროექტში მონაწილე კლასი და მოსწავლეთა რაოდენობა
VI პირველი კლასი, რომელიც შედგება 30 მოსწავლისაგან.
4.
მნიშვნელობა და აქტუალობა
v  საპროგრამო მასალის გაცნობისა და წინასწარ მომზადებული კითხვარების შევსების  შედეგად აღმოჩნდა, რომ მოსწავლეები ნაკლებად იცნობენ საკუთარ დედაქალაქს, მის ღირსშესანიშნაობებს, წეს-ჩვეულებებს. გაჩნდა უამრავი კითხვა, რამაც გამოკვეთა  პრობლემა-ნაკლები ინფორმირებულობა დედაქალაქის შესახებ.

5.
მიზანი და შედეგი
Ø  მოსწავლეები გაეცნობიან თბილისის ისტორიას, მის წარსულსა და თანამედროვე ცხოვრებას.
Ø  გაეცნობიან ქალაქის ტრადიციებსა და წეს-ჩვეულებებს,მოსწავლეებს შეეცვლებათ დამოკიდებულება დედქალაქის მიმართ.
Ø   
ბავშვი გააცნობიერებს, რომ ჩვენი დედაქალაქი-თბილისი ერთ-ერთი ულამაზესი და ძველი ქალაქთაგანია მსოფლიოში.

Ø  ჩამოუყალიბდებათ პატივისცემა დედაქალაქის მიმართ.

Ø  მოსწავლეები ისწავლიან ერთად მუშაობას, განივითარებენ სხდასახვა უნარებს.


6
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები
ქართ. VI. 1. მოსწავლესაქვსინფორმაციისმი­ღე­ბი­სადაგადა­ცე­მისათვისაუ­ცი­ლე­ბე­ლიუნარ-ჩვე­ვე­ბი.
გამოხატავსსაკუთარდამოკიდებულებასამათუიმფაქტისადმი
ქართ. VI. 3. მოსწავლესშეუძლიამართებულადწარმართოსსაკუთარისამეტყველოქცევამიზნისადაკონტექსტისშესაბამისად.

·         შეარჩევსდაგადაამოწმებსსხვადასხვასახის (საინფორმაციო, ვიზუალურდა ა. შ.) მასალასსანდოობისთვალსაზრისით;
·         წინასწარშედგენილიმოკლეგეგმისმიხედვითმოამზადებსდაწარმოადგენსზეპირმოხსენებასსხვადასხვათემაზე;
·         თანატოლებთანერთადმსჯელობსდაკამათობსნანახიანმოსმენილიგადაცემისშესახებ.

ქართ. VI. 5.მოსწავლესშეუძლიადისკუსიაშიმონაწილეობისჯგუფურიდაინდივიდუალურისტრატეგიებისეფექტურადგამოყენება.


·         იყენებს მოცემულ კულტურულ გარემოში მოქმედ წესებს, ეტიკეტურ ნორმებსა და შესაბამის სტრატეგიებს ამა თუ იმ თემის პრეზენტაციის,

ქარ. VI. 12.  მოსწავლეს შეუძლია მედიატექსტების გაანალიზება; აქვს მულტიმედია ტექსტებზე მუშაობის საწყისი უნარ-ჩვევები.

·         ქმნისმისთვისსაინტერესოპერსონაჟისწარმოსახვითპორტრეტს;
·         ამმიზნითამოკრებსდაახარისხებსშესაბამისინფორმაციასტექსტიდან; მოიძიებსდაშეარჩევსვიზუალურმასალასინტერნეტითდაციფრულისაკომუნიკაციოტექნოლოგიებისგამოყენებით, შეარჩევსფოტოებსსაოჯახოალბომებიდან, რეპროდუქციებსდასხვ.;
ქართ. VI. 14. მოსწავლეს შეუძლია პიროვნული და შემოქმედებითი გამოცდილების გამოყენება წერის პროცესში;აქვს მხატვრული წარმოსახვის უნარი.
·         საკუთარი განცდის, შთაბეჭდილების გადმოსაცემად ირჩევს მისთვის სასურველ მხატვრულ ფორმას;


7
განხორციელების გზები, აქტივობები

1.       შეავსებენ კითხვარს
2.       კითხვარის ანალიზი(ზეპირი)
3.       აქტუალური თემების განაწილება, მოძიება, დახარისხება.   
ა)თბილისის წეს-ჩვეულებები
                                                      ბ)ისტორიული ძეგლები
                                                      გ)თანამედროვე ნაგებობები
                                                      დ)ქანდაკებები, ბაღები, სკვერები
                                                       ე)თბილისის კოლორიტები
                                                       ვ) ძველი და ახალი უბნები, ქუჩები
                                                       ზ) თბილისური ჰანგები
4.       გასეირნებაძველ თბილისში
5.       უკუკავშირი-რა მომეწონა ექსკურსიის დროს და რატომ?
6.       კინოფილმის ჩვენება „ვერის უბნის მელოდიები“,:რაც გინახავს, ვეღარ ნახავ“
7.       უკუკავშირი-ჩემი თვალით დანახული ძველი თბილისი
8.       როლური თამაში, სპექტაკლი „ჩვენო თბილისო ისევ გვიყვარხარ!“
8
პროექტის ხანგრძლიობა
პროექტი მოიცავდა 10 მაისიდან 6 ინვისამდე პერიოდს.
9
შეფასების რუბრიკა
თვითშეფასება-მოსწავლის უკუკავშირი

განმსაზღვრელი
კრიტერიუმები: 1. მასალის მოძიება, დახარისხება, დაჯგუფება
                              2. თანამშრომლობა
                              3.  პრეზენტაციის უნარი

10
რესურსი
ფოტოკამერა, პროექტორი, ინტერნეტკავშირი, პრინტერი, ცარცი, დაფა, ფანქარი, კალამი, ფორმატი,კომპიუტერი

 

კრიტერიუმი
1
2
3
4
მასალის მოძიება, დახარისხება, დაჯგუფება



მოძიებული მასალა არ შეესაბამება პროექტის თემატიკას.


მოძიებული მასალა მაკლებად შეესაბამება პროექტის თემატიკას


მოძიებული მასალა შეესაბამება თემატიკას, მაგრამ არ არის დახარიხება- დაჯგუფებული


მოძიებული მასალა სრულად შეესაბამება   პროექტის თემატიკას, სრულყოფილია და დაჯგუფებული








 თანამშრომლობა





მოსწავლე არ თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან





მოსწავლე ნაწილობრივ ერთვება ჯგუფურ სამუშაოში



მოსწავლე თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან, თუმცა არ ითვალისწინებს წევრთა მოსაზრებებს




მოსწავლე ჩართულია ჯგუფურ სამუშაოში, ითვალისწინებს ჯგუფის წევრთა მოსაზრებებს





პრეზენტაციის უნარი

















პრეზენტაცია არ იყო სრულოყოფილი, მოსწავლეებმა ვერ წარმოდგინეს მოძიებული მასალა 









პრეზენტაციაში წარმოდგენილი მასალა იყო არასრულყოფილი, პრეზენტატორს აკლდა დამაჯერებლობა 










პრეზენტაციას აქვს სრულყოფილი სახე, თუმცა პრეზენტატორს აკლია დამაჯერებლობა 









საპრეზენტაციო მასალა სრულყოფილია, პრეზენტატორი სრულყოფილად წარმოადგენს მოძიებულ მასალას







1
ავტორი
თამარ ქორიძე
2.
საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა

თემა
რატომ  ენიჭება მნიშვნელობანი როლი ლეგენდებსა და ისტორიულ ფაქტებს მხატვრულ ლიტერატურაში
3.
პროექტში მონაწილე კლასი და მოსწავლეთა რაოდენობა
VII პირველი კლასი, რომელიც შედგება 30 მოსწავლისაგან.
4.
მნიშვნელობა და აქტუალობა
v   ქართული ლიტერატურა გაჯერებულია ისტორიული ფაქტებითა  და ლეგენდებით, რაც ამრავალფეროვნებს და სძენს მხატვრულ ნაწარმოებს ისტორიულ მნიშვნელობას. გარდა ამისა მსგავსი ფაქტების მოხსენიებისას მწერლები ცდილობენ მკითხველს განუვითარონ პატრიოტიზმისა და სამშობლოს კულტურის პატივისცემა და სიყვარული. თანამედროვე მოზარდებში პატრიოტიზმის გრძნობა ნაკლებად არის განვითარებული, მოსწავფლეები ზედაპირულად ეკიდებიან ისტორიული პირების მოღვაწეობას, უჭირთ მათი ღვაზლის შეფასება,კიდევ უფრო ნაკლებად იცნობებ მითებდა და ლეგენდებს, რელიგიურ თქმულებებს, ამიტომ თორნიკე ერისთავის შესწავლისას, რომელიც მთლიანად ეფუძნება ისტორიულ ფაქტს და ბიბლიურ ტექსტებს, საჭიროდ ჩავთვალეთ კლასში გაგვეხორციელებინა პროექტი, რომელიც ნათლად აჩვენებდა , თუ რა დატვირთვა აქვს ისტორიას ლიტერატურულ ნაწარმოებში, რას ემსახურება მოხსენიებული მითები და ბიბლიური თქმულებები ტექსტში., რას იწვევს მათი წაკითხვა და გაანალიზება მკითხველში.

5.
მიზანი და შედეგი









შედეგად
Ø   მოსწავლეები დეტრალურად გაეცნობიან მე-10 საუკუნის საქართველოს საშინაო და საგარეო პოლიტიკას, ურთიერთობას მეზობელ ქვეყნებთან, რომელიც გამოიხატებოდა არამარტო პოლიტიკურ, ასევე კულტურულ სფეროს.
Ø   გაეცნობიან დამატებით ინფორმაციას ისტორიული პირებისა და მათი როლის შესახებ საქართველოს ისტორიაში, გაიაზრებენ მათ ღვაწლს ერის წინაშე.
Ø   მოიძიებენ და გაანალიზებენ ღვთისმშობლისა და მითიური პერსონაჟების როლს საქართველოსთან მიმართებაში.

განხორციელებული პროექტი დაეხმარება მოსწავლეებს დეტალური ინფორმაცია მიიღონ მე-10 საუკუნის საქართველოს პოლიტიკური და კულტურული მდგომარეობის შესახებ, გაეცნონ მითებსა და ლეგენდებს, ბიბლიურ ტექსტებს, ისტორიულ პირებს, გაიღრმავონ ცოდნა როგორც ისტორიის ,ასევე  რელიგიისა და შემოქმედებითობის კუთხით.
6
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები
ქართ. VII. 1. მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორ-მაციის შემცველი ტექსტე-ბის მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
·         წარმოადგენს ინფორმაციას ჯგუფში მიღებული გადაწყვეტილების შესახებ კონკრეტულ საკითხთან დაკავშირებით და ყვება, როგორ მივიდნენ ამ გადაწყვეტილებამდე;
·         შეარჩევს თემას ზეპირი გამოსვლისათვის, ამზადებს გამოსვლას და წარმოადგენს აუდიტორიის წინაშე;
·         აქცენტს აკეთებს (ინტონაციით, პერიფრაზით, განმარტებებით...) ზეპირი გამოსვლის არსებით საკითხებზე;

ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შე-უძლია  სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხა-ტვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ  საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა. 
·         კითხულობს მხატვრულ და არამხატვრულ ტექსტებს სხვადასხვა მიზნით (შესწავლის, ესთეტიკური სიამოვნების მიღების, გარკვეული ინფორმაციის მოძიების, გამოხმაურების, შეფასების);
·         ამოკრებს ინფორმაციას დიფერენცირებულად და აჯგუფებს მას სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით;
·         ამოიცნობს წაკითხულ ტექსტში მთავარ აზრს (იდეას), განასხვავებს ფაქტებს შეფასებებისგან, გამოაქვს დასკვნები და წარმოადგენს რეზიუმეს სახით (ზეპირად ან წერილობით);

ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით. 
·         წერს სარეკლამო ტექსტს (თანაკლასელების მიერ შექმნილ სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების ნიმუშებისთვის, ვიდეორგოლებისთვის, ფოტოგამოფენისთვის, სასკოლო ღონისძიებისთვის და სხვ.);


7
განხორციელების გზები, აქტივობები

აქტივობა 1-აქტუალური თემების განაწილება, მოძიება, დახარისხება. 
აქტივობის მიზანი-აქტივობა მიზნად ისახავდა ახალი მასალის მოძიებას, გაცნობასა და  დახარისხებას, რის შდეგადაც მოსწავლეები მიიღებდნენ დამატებით ცოდნას საქართვგელოს ისტორიის, კულტურის, პოლიტიკური ურთიერთობების შესახებ, გაეცნობოდნენ ისტორიულ პირებს, გაიაზრებდნენ ღვთისმშობლის წვლილის შესახებ საქართველოსთან მიმართებაში. დახვეწდნენ ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევებს.   
ა) ისტორიული პირები-სახელმწიფო წყობა მე-10 საუკუნეში
 ბ) საქართველოს საგარეო- საშინაო პოლიტიკა და ურთიერთობები მე-10 საუკუნეში
გ) საქართველო- ღვთისმშობლის წილხვედრი ქვეყანა(   მითები, ლეგენდები, აპოკრიფული ნაწარმოებები)

აქტივობა 2 -კითხვარის შევსება - რა ინფორმაცია მივიღეთ ახალი ჯგუფური მუშაობის დროს
აქტივობის მიზანი-ამ აქტივობით შევამოწმეთ მიღებული ახალი ცოდნა
აქტივობა 3- საპატრიარქოს  კინოფილმის ჩვენება-„წმინდა მთა“
აქტივობის მიზანი-მოსწავლეებმა აღიქვან შესწავლილი მასალა, შეადარონ ნანახი და მოძიებული მასალა
აქტივობა შევამოწმეთ ზეპირი კითხვა- პასუხებით, დავაკავშირეთ და შევადარეთ ნანახიიმ ინფორმაციას, რომელიც წიგნებიდან თუ ინტერნეტცივრციდან მოვიძიეთ.
შედეგად-მოსწავლეებმა ვიზუალურად აღიქვეს ის წმინდა ადგილი, რომელიც საქრისტიანოს ცენტრს წარმოადგენს, მოახდინეს შედარება.
აქტივობა 4- დასურათება- ეპიზოდები „თორნიკე ერისთავიდან“
აქტივობის მიზანი-აქტივობის მიზანი გახლდათ მოსწავლის მიერ ტექსტის ეპიზოდების დასურათება, რაც ხელს შეუწყობდა ნაწარმოების აღქმასა შემოქმედებითი უნარის გასავითარებას
შედეგად- მოსწავლეებმა წარმოადგინეს ილუსტრაციები „თორნიკე ერისთავიდან, ისაუბრეს ფერებისა და თავიანთი არჩევანის შესახებ.
 აქტრივობა 5-ბროშურების დამზადება-„ საქართველო ტურისტული ქვეყანა“
აქტივობის მიზანი-მოსწავლემ შეძლოს შესწავლილი მასალის საფუძველზე შეარჩიოს და დააინტერესოს ტურისტი საქართველოს ისტორიული წარსულით, დაამზადოს ბროშურა და შეიტანოს მასში მის მიერ მოძიებული საინტერესო მასალა.
შედეგად- შეძლებენ უნფორმაციის დახარისხებას, წერილობითი ტექსტების შექმნას სხვადასხვა მიზნით.
აქტივობა-6-პრეზენტაცია
აქტივობის მიზანი- მოსწავლე შეძლებს მის მიერ მოძიებული ინფორმაციის წარდგენას აუდიტორიის წინაშე, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას.
                                                  

8
პროექტის ხანგრძლიობა
პროექტი მოიცავდა 17 მაისიდან 6 ინვისამდე პერიოდს.
9
შეფასების რუბრიკა
თვითშეფასება-მოსწავლის უკუკავშირი

განმსაზღვრელი
კრიტერიუმები: 1. მასალის მოძიება, დახარისხება, დაჯგუფება
                              2. თანამშრომლობა
                              3.  პრეზენტაციის უნარი
                              4. შემოქმედებითობა

10
რესურსი
ფოტოკამერა, ინტერნეტკავშირი, პრინტერი, ცარცი, დაფა, ფანქარი, კალამი, ფორმატი,კომპიუტერი

 

კრიტერიუმი
1
2
3
4
მასალის მოძიება, დახარისხება, დაჯგუფება



მოძიებული მასალა არ შეესაბამება პროექტის თემატიკას.


მოძიებული მასალა მაკლებად შეესაბამება პროექტის თემატიკას


მოძიებული მასალა შეესაბამება თემატიკას, მაგრამ არ არის დახარიხება- დაჯგუფებული


მოძიებული მასალა სრულად შეესაბამება   პროექტის თემატიკას, სრულყოფილია და დაჯგუფებული








 თანამშრომლობა





მოსწავლე არ თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან





მოსწავლე ნაწილობრივ ერთვება ჯგუფურ სამუშაოში



მოსწავლე თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან, თუმცა არ ითვალისწინებს წევრთა მოსაზრებებს




მოსწავლე ჩართულია ჯგუფურ სამუშაოში, ითვალისწინებს ჯგუფის წევრთა მოსაზრებებს





პრეზენტაციის უნარი










შემოქმედებითობა





პრეზენტაცია არ იყო სრულოყოფილი, მოსწავლეებმა ვერ წარმოდგინეს მოძიებული მასალა





მოსწავლე ვერ ასაბუთებს მის  თუ რატომ შეარჩია მოცემული ეპიზოდი და რატომ გამოიყენა შესაბამისი ფერები





პრეზენტაციაში წარმოდგენილი მასალა იყო არასრულყოფილი, პრეზენტატორს აკლდა დამაჯერებლობა






მოსწავლე ასაბუთებს, თუ რატომ შეარჩია შესაბამისი ეპიზოდი დასასურათებლად, თუმცა ვერ საუბრობს ფერების შესახებ





პრეზენტაციას აქვს სრულყოფილი სახე, თუმცა პრეზენტატორს აკლია დამაჯერებლობა







მოსწავლე ასაბუთებს, თუ რატომ შეარჩია შესაბამისი ეპიზოდი დასასურათებლად, საუბრობს მის მიერ შერჩეული ფერების ეფექტურობაზე, თუმცა მისი საუბარი არადამაჯერებელია



საპრეზენტაციო მასალა სრულყოფილია, პრეზენტატორი სრულყოფილად წარმოადგენს მოძიებულ მასალას





მოსწავლე ასაბუთებს, თუ რატომ შეარჩია შესაბამისი ეპიზოდი დასასურათებლად, საუბრობს მის მიერ შერჩეული ფერების ეფექტურობაზე, საუბრობს დამაჯერებლად

 

 

 





რეფლექსია
                                                                                                                        თამარ ქორიძე
   VI პირველ კლასში, რომელიც ჩემს სადამრიგებლო კლასს წარმოადგენს, 10 მაისიდან დავიწყეთ პროექტზე სახელწოდებით“ რატომ უნდა მიყვარდეს ჩემი დედაქალაქი?“ მუშაობა. პროექტზე მუშაობა და პრობლემის გამოკვეთა განაპირობა საპროგრამო მასალაზე გადასვლამ, რომელიც ითვალისწინებდა თბილისის ,მისი ღირშესანიშნაობების, ტრადიციების უკეთ გაცნობას. საპროგრამო მასალის გაცნობამდე მოსწავლეებს დავურიგე კითხვარები, რომლებიც შეიცავდა 10 ზოგად კითხვას თბილისის შესახებ. კითხვარის შემოწმების შემდეგ აღმოჩნდა , რომ მოსწავლეებმა ბევრი რამ არ იცოდნენ თავიანთი დედაქალაქის შესახებ. ერთობლივად დავგეგმეთ აქტივობები, რომლებიც მიმართული იყო დედაქალაქის უკეთ გაცნობისკენ.
1.       შეავსეს კითხვარები
2.       კითხვარის ანალიზი(ზეპირი)
3.       გაანაწილეს, მოიძიეს, დაახარისხეს აქტუალური თემები:
                                                      ა)თბილისის წეს-ჩვეულებები
                                                      ბ)ისტორიული ძეგლები
                                                      გ)თანამედროვე ნაგებობები
                                                      დ)ქანდაკებები, ბაღები, სკვერები
                                                       ე)თბილისის კოლორიტები
                                                       ვ) ძველი და ახალი უბნები, ქუჩები
                                                       ზ) თბილისური ჰანგები
4.       მოვაწყვეთ გასეირნება ძველ თბილისში
5.       უკუკავშირი-რა მომეწონა ექსკურსიის დროს და რატომ?
6.       ვნახეთ კინოფილმები- „ვერის უბნის მელოდიები“,:რაც გინახავს, ვეღარ ნახავ“
7.       დაწერეს ესსე-ჩემი თვალით დანახული ძველი თბილისი
8.       წარმოადგინეს როლური თამაში, სპექტაკლი „ჩვენო თბილისო ისევ გვიყვარხარ!“
შეიძლება ითქვას, რომ ყველა აქტივობა წარიმართა გეგმის შესაბამისად, თუ არ ჩავთვლით ექსკურსიას თბილისში, რომელიც ბოლობდე ვერ დავათვალიერეთ ამინდის გაუარესების გამო.
  განსაკუთრებული წარმატება ხვდა პროექტის ბოლო აქტივობას,  სპექტაკლს“ „ჩვენო თბილისო ისევ გვიყვარხარ!“, რომელმაც განსაკუთრებული შთაბეჭდილება მოახდინა დამსწრე საზოგადოებაზე. მათ ერთხმად აღნიშნეს, რომ სპექტაკლი იყო ძალზედ საინტერესო, გაჯერებული ინპროვიზაციებითა და მრავალფეროვანი თემატიკით, სპექტაკლმა კარგად წარმოაჩინა თბილისური ცხოვრების ხიბლი.
   რაც შეეხება მოსწავლეებს, ბავშვებმა უამრავი საინტერესო ინფორმაცია მიიღეს საკუთარი დედაქალაქის შესახებ, განუვითარდათ პრობლემის იდენტიფიცირების, მიზნის დასახვის, დაგეგმვის,თვითანალიზის,პრეზენტაციის,ინფორმაციის მოძიების,შემოქმედებითი, საქმიანობის,თანამშრომლობის უნარები.
პროექტი განხორციელდა დათქმულ ვადებში,  არ მომხდარა მსვლელობის დროს აქტივობების დამატება და არც მოდიფიცირება, თუმცა უნდა აღინიშნოს, რომ ვერ გავითვალისწინეთ მოსწავლეთა არდასწრების ფაქტორი. პრეზენტაციაზე არ გამოცხადდა ორი მოსწავლე, რომელთა მოძიებული მასალა ვერ გავაცანით დამსწრე საზოგადოებას.
 მომავალი პროექტისათვის მიზანშეწონილად მივიჩნევ, რომ ჯგუფებში მუშაობისას წევრებმა მეტი კომუნიკაცია იქონიონ ერთმანეთთან.



 














 

 






 











No comments:

Post a Comment